همايش مسوولان تشكل‌هاي ديني استان يزد برگزار شد 


تشكل. ديني.

نخستين همايش آموزشي مسوولان تشكل‌هاي ديني استان يزد روز چهارشنبه در محل سازمان تبليغات اسلامي اين استان برگزار شد.

هدف از برگزاري اين همايش كه در آن ‪ ۷۰‬نفر از مسوولان هيات‌هاي مذهبي اين استان شركت داشتند تبيين نقش تشكل‌هاي ديني در پويايي نظام اسلامي اعلام شد.

مدير كل برنامه‌ريزي و توسعه آموزش‌هاي تخصص تبليغ سازمان تبليغات اسلامي كشور در اين همايش با بيان اينكه انسان‌ها در قيامت بر اساس اخلاق محشور مي‌شوند گفت: بعثت پيامبران الهي براي تربيت مسايل اخلاقي انسان‌ها بود.

حجت‌الاسلام علي كامرانيان از هواي نفس به عنوان كليد زشتي‌ها ياد كرد و افزود: معيار عمل انسانها هواي نفس است و در روز قيامت اعمال را با هواي نفس مقايسه مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه به فرموده پيامبر اسلام (ص) غلبه بر هواي نفس جهاد اكبر است در زمينه آثار سوء هواي نفس در زندگي انسان‌ها و عواملي كه باعث تسلط آنان بر هواي نفس مي‌شود مطالبي بيان كرد.

يكي از استادان حوزه علميه يزد هم در اين همايش گفت: مسوولان تشكل‌هاي ديني در جامعه تاثير گذار هستند و بايد براي مردم الگو و نمونه باشند.

حجت‌الاسلام سيد محمد كاظم مدرسي افزود: دست اندركاران تشكل‌هاي ديني اشاعه دهنده فرهنگ محرم و عاشورا هستند و مي‌توانند زمينه جذب جوانان به امور مذهبي را فراهم سازند.

وي با اشاره به نامگذاري سال جاري بنام پيامبر اعظم (ص) افزود: مسوولان تشكل‌هاي ديني بايد از سيره آن حضرت سرمشق گرفته و در صدد تحقق مكارم اخلاق در جامعه باشند.

شركت‌كنندگان دراين دوره‌آموزشي يك روزه با مسايل جامعه‌شناسي دين، ايمان و معرفت،اخلاق و معنويت، روانشناسي تبليغ، مديريت درتشكل‌هاي ديني، مديريت در گروهاي اجتماعي،آسيب شناسي اجتماعي و فرهنگي، آشنا شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا